Aplikuj ze startupem gamingowym do SPEEDRUN A16Z w Dolinie Krzemowej
16 sierpnia 2023Zapowiedź SPEEDRUN 2024: Przyspieszanie Gier x Technologii Fundusz A16Z GAMES ogłasza SPEEDRUN 2024 – oraz zobowiązanie do inwestycji w wysoko obiecujące startupy pre-seed na przecięciu Gier x Technologii, aż do 75 milionów dolarów. Realizowany będzie na miejscu w San Francisco.
SPEEDRUN rozpoczął się od prostego pytania: jak możemy wesprzeć najlepszych założycieli firm gamingowych na wczesnych etapach ich podróży. Odpowiedzią było stworzenie dedykowanego akceleratora dla branży gier. W pierwszej grupie zainwestowano już w 32 firmy, a ponad 80% z nich otrzymało dodatkowe finansowanie po DemoDay w czerwcu. Zaprezentowano wtedy zróżnicowaną grupę firm, w tym studia tworzące gry (57%), twórców platform (32%) i kreatorów narzędzi (36%).
Fundusz łączy kapitał z mentoringiem od najbardziej doświadczonych talentów w branży gier, rozwijaniem społeczności w grupie i w całej branży, oraz treściami dostosowanymi do startupów na wczesnym etapie. Każdy program SPEEDRUN kończy się Dniem Prezentacji, podczas którego najlepsi inwestorzy z wczesnych etapów mogą spotkać się z niektórymi z najlepszych przedsiębiorców z branży Gier x Technologii. Zgłoszenia na pierwszą kohortę SPEEDRUN 2024 są JUŻ OTWARTE i trwają do 30 września!
PARAMETRY FUNDUSZU i PROGRAMU dla startupów branży gier
Inwestycja: 500 000 dolarów
Lokalizacja: Obszar zatoki SF na czas trwania programu
Aktywności: Rozpoczęcie w trybie osobistym, wykłady i panele na żywo, kolacje i spotkania, zaproszenie tylko na Dzień Prezentacji
TERMINY zgłoszeń do SPEEDRUN
- 30 września: Termin składania zgłoszeń, zgłoszenia są przeglądane na bieżąco, więc wcześniejsze przesłanie formularza daje szybszą odpowiedź i kolejne kroki
- 15 października: Ostatni dzień wywiadów
- 22 stycznia do 29 marca: 10-tygodniowy program SPEEDRUN zaczyna się w styczniu i kończy na GDC
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY JEST TUTAJ: https://a16zgames.typeform.com/SR2-start#
Poznaj podsumowanie pierwszej edycji SPEEDRUN, przegląd uczestniczących firm oraz najważniejsze momenty z DemoDay.
Jak rozpoczął się SPEEDRUN?
Rozpoczęcie czegoś nowego w świecie gier bywa trudne. Wielkie firmy mogą ograniczać innowacje dla świetnych inżynierów; ekosystem wczesnych inwestycji w startupy rozrywkowe wciąż jest młody, a wiele gier zmagają się z wyzwaniami w produkcji, wydawaniu i czystym szczęściem. Wiedza przekazywana na wydarzeniach takich jak Konferencja Twórców Gier (GDC) często jest dostosowana do pracowników większych firm, pozostawiając unikalny zbiór wiedzy niewykorzystany dla założycieli startupów gamingowych.
Mimo to, znaczna ilość produktów o dużym wpływie i firm faktycznie pochodzi od założycieli działających po raz pierwszy, od diamentów w brudzie. Historie sukcesu takie jak Minecraft od Notcha, Riot Games od Marca Merrilla i Brandona Becka, czy Unity od Davida Helgasona (jeden z największych silników do gier wywodzi się z nieudanej gry) pokazują nam, jak nowe perspektywy mogą przekształcić krajobraz branży.
Po ogłoszeniu początkowej edycji SPEEDRUN otrzymaliśmy ogromną reakcję, z ponad 1600 zgłoszeniami z całego świata. Po przeprowadzeniu 200 wywiadów ostatecznie wybraliśmy wyjątkową grupę 32 firm, które zostały przyjęte do programu SPEEDRUN.
Zmiana Rozmów Teoretycznych w Inwestycje
Te firmy były niezwykle inspirujące i zróżnicowane pod względem technologii, pomysłu i rodzaju wsparcia, którego potrzebowały. Mieliśmy start-upy, których założyciele pracowali nad swoim pomysłem jako projektem pobocznym przez długi czas, a także grupy założycieli, którzy nawet jeszcze nie zarejestrowali swojej firmy. Naszym celem poprzez inwestowanie w nich było umożliwienie SPEEDRUNNERSOM zarejestrowania swoich firm, zdobycia natychmiastowego finansowania i otwarcie drogi, aby mogli w pełni realizować swoje pasje i innowacje. Naszą wiedzą jest to pierwszy przykład w branży gier programu akceleratora pre-seed, który zamyka przepaść między zerowym etapem a wczesnymi startupami. SPEEDRUN jest przykładem zaangażowania A16Z GAMES w umożliwienie startupom budowania przyszłości branży gier.