Nawet 2 miliony złotych dla startupu, który chce zmienić marketing!
21 stycznia 2016Globalna sieć agencji reklamowych Publicis na swoje 90-lecie, zamiast bankietów czy pamiątkowej broszury postanowiła zorganizować konkurs dla startupów i zainwestować w 90 z nich 10 milionów euro. To znaczy, że także projekty z Podkarpacia mogą zyskać finansowanie między 40 tysięcy aż po 2 miliony złotych. Zgłoszenia do programu trwają do 28 lutego 2016.
Mowa jest o finansowaniu udziałowym. Kwota zależy od stadium rozwoju, na jakim jest projekt / spółka.
Z okazji swoich 90 urodzin, Grupa Publicis chce pomóc 90 obiecującym startupom, które mogą zmienić branżę reklamową. Projekt Publicis90, który wystartował 18 stycznia, zakłada finansowe wsparcie 90 najlepszych projektów działających w krajach, w których obecne są spółki należące do Grupy Publicis. Budżet projektu to 10 mln euro.
Wybrane projekty włączone zostaną do procesu inkubacji i każdy z nich otrzyma wsparcie finansowe w wysokości od 10 000 do 2.225.350,00 PLN.
Start-upom dorzucą nie tylko pieniądze
Obok finansowania, udzielone zostanie wsparcie rozwoju w grupie agencji i opiekę konsultantów. Dlatego jednak, pomysł startupu musi do grupy pasować – uzupełniać ofertę, tworzyć synergię.
Dokładnie będzie to roczne wsparcie mentoringowe z ekspertem z Grupy Publicis. Wszystkie projekty zostaną także zaproszone do udziału w Viva Technology Paris w czerwcu 2016 roku, wydarzenia, którego współorganizatorem jest Grupa Publicis. Wsparcia udzieli także Iris Capital, fundusz VC stworzony przez Publicis Groupe i Orange, który zapewni doradztwo biznesowe.
Polskim oddziałem grupy Publicis jest MSLGROUP. Zatrudniają w Polsce blisko 100 konsultantów. Warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę – w poprzednim roku otworzyli biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.
Też kiedyś byli startupem
Jak piszą:
Kiedy w 1926 roku Marcel Bleustein-Blanchet otwierał Publicis w małym paryskim mieszkaniu, na pewno by nie przypuszczał, że 90 lat później jego firma będzie jedną z trzech globalnych grup komunikacyjnych, która zatrudniać będzie blisko 80 000 pracowników na całym świecie. Marcel Bleustein-Blanchet wyprzedził swój czas. 90 lat temu stworzył swój własny startup.
Kto może zgłosić się do programu Publicis90?
Każdy, kto posiada startup i chciałby zmieniać branżę reklamową. Jedynym warunkiem udziału jest to, że projekt musi dotyczyć działalności przynajmniej jednej ze spółek Grupy Publicis.
Wszystkie zgłoszone projekty przejdą ten sam proces selekcji.
W pierwszym etapie swoje głosy oddadzą pracownicy wszystkich spółek Grupy Publicis, w drugim jury składające się z dyrektorów regionalnych i partnerów Grupy, którzy sporządzą shortlistę. Ostatecznego wyboru dokona globalne jury. Wybrane w ten sposób projekty włączone zostaną do procesu inkubacji i każdy z nich otrzyma wsparcie finansowe w wysokości od 10 000 do 2.225.350,00 PLN
- I etap
swoje głosy oddadzą pracownicy wszystkich spółek Grupy Publicis, - II etap – 15.marca
jury składające się z dyrektorów regionalnych i partnerów Grupy, którzy sporządzą shortlistę. - III etap – 30 czerwca, konferencja Vive Technology
Ostatecznego wyboru dokona globalne jury.
Termin zgłoszeń startupu w programie
Rejestracja przyjmowane są do 28 lutego na stronie: http://www.publicis90.com